ponedjeljak, 1. rujna 2008.

Alu Felge

Aluminijski naplatci


Kod odabira aluminijskih naplataka prvo se moramo zapitati što zapravo želimo? Koja veličina? Čim se počne s povećanjem veličine i širine naplatka, dinamika vozila se počinje mijenjati. Standardni naplatci su kompromis izgleda, udobnosti i praktičnosti, i svi ti elementi bi trebali biti zadovoljeni i kod nabave novih naplataka. Prednosti aluminijskih naplataka su: smanjena neogibljena težina (smanjenjem neogibljenih težina putem aluminijskih naplataka osigurava se preciznije upravljanje i poboljšano ponašanje u zavojima), poboljšano ubrzanje i kočenje (smanjenjem okretajućih težina na vozilu aluminijski naplatci pružaju bolji odaziv na ubrzanje i kočenje, povećana čvrstoća (čvrstoća aluminijskih naplataka može smanjiti deformacije naplatka/gume u zavojima), uspješnije hlađenje kočnica (pospješuje odvođenje topline od kočnica).

Za optimalan izgled minimum bi trebali biti naplatci od 15", nisu preteški, i s njima vozilo najbolje prenosi svoju snagu na podlogu.
Naplatci od 17" uvijek izgledaju atraktivno, ali imaju svoje negativne strane: jako su skupi, gume se ubrzano troše, i nisu baš za svakodnevnu vožnju (zbog tvrdoće i nedostatka udobnosti). Alternativa svemu tome bi bili naplatci od 16". Nisu toliko atraktivni kao 17", ali još uvijek izgledaju dovoljno veliko i nude malo više udobnosti. Najveću pozornost kod naplataka treba obratiti na ET naplatka ("Einpress Tieffe", sva vozila VAG koncerna imaju pozitivan ET, optimalan bi bio 35, da ne dođe do guljenja gume i naplatka od strane amortizera ili rubova blatobrana), te na pravilnu dimenziju guma (širina gume treba rasti sa širinom naplatka).

Nema komentara: